در آستانه ی برگزاری نمایشگاه " دی الگانزه ویا دی استه " ( D’Eleganza Villa D’Este ) شركت ب ام و كه همواره پای ثابت این نمایشگاه از سال 1999 بوده كانسپت جدید خود را با نام ام1 رونمایی میكند .


شركت ب ام و هر ساله در این نمایشگاه كانسپت هایی را به معرض نمایش میگذاشته ولی تا به حال هیچ یك از این كانسپت ها به مرحله ی تولید نرسیده اند .

از برجسته ترین كانسپت هایی كه این شركت در این نمایشگاه معرفی كرده میتوان به " میله میگلیا كانسپت " و رولزرویس 101 ای ایكس اشاره كرد . البته در رولزرویس فانتوم كوپه به وضوح میتوان چهره ی مدل 101 را تشخیص داد .

پس از گذشت 30 سال از معرفی مدل M1 شركت ب ام و برای بزرگداشت این مدل این خودرو را احیا كرده و  این بار چهره ی جدیدی از آن را به نمایش گذاشته است تا نمایانگر غرور و عظمت این شركت باشد .


این خودرو كه از حیث ظاهر شباهت زیادی به خودروهای سوپر اسپرت دارد میتواند رقیب خوبی برای مرسدس SLR و آئودی R8 باشد .

از حیث طراحی این خودرو را باید یك " نیو رترو " ( طرح جدید بازگشت به گذشته ) دانست چرا كه با وجود یدك كشیدن نام یك خودروی قدیمی و كلاسیك از طراحی مدرن و پیشرفته ای سود میبرد .


طراحی چراغ های جلو و هاله ی سیاه رنگ اطراف آن خشونت بی نظیری را به این خودرو بخشیده است . چهار چراغ مستطیلی شكل كوچك كه در میان این هاله ی سیاه رنگ همچون نگینی میدرخشند فرم ظاهری این خودرو را بسیار تهاجمی نشان میدهند .

خطوط عضلانی بدنه و پستی و بلندی های آن در اسپرت نشان دادن ظاهر خودرو نقش موثری دارند .

در كل طراحی این خودرو به نوعی فراتر از زمان است و فرم خاصی كه این خودرو دارد بیشتر شبیه سبك طراحی ایتالیایی است .

اگرچه به نظر میرسد سبك طراحی این خودرو چندان در میان مدل های مختلف ب ام و قابل تعمیم نیست ولی به خودی خود نشانگر قدرت و نبوغ طراحان این شركت است .

در مورد قوای فنی این خودرو اطلاعات رسمی منتشر نشده ولی میتوان انتظار داشت كه موتور 5 لیتری V10 مدل های M5 و M6 در قسمت عقب این خودرو نصب شود . این موتور كه 500 اسب بخار قدرت دارد به احتمال زیاد خواهد توانست كه این خودرو را در زیر 5 ثانیه از حالت سكون به سرعت صد كیلومتر برساند .