ویرون برای اولین بار در سال 1999 در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت ، اما پیشرانه آن W-18 بود که از سه ردیف 6 سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال 2000 داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-16به جای موتور 18 سیلندر قبلی بود.
بقیه متن در ادامه مطلب........

این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد.ویرون در سرعت های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم ، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر 2005 به تولید انبوه رسید. پیشرانه16 سیلندر نهایی به حجم 7993 سی سی می باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل 1001اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایشات دیتل قدرت واقعی را بین 1020 تا 1040 اسب بخار نشان داد.

بدین ترتیب این اتومبیل قوی ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت 408 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 60 مایل 5/2 ثانیه است(اگر ویرون 340 کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد 6/1 ثانیه می رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده است.

البته قیمت آن که 1 میلیون و 440 هزار و 800 دلار می باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت ترین اتومبیل های دنیا تبدیل کرده است.

بوگاتی تخمین 300 دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده است. در ماه مارس2006 کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ 70 سفارش به کمپانی رسیده است. کارخانه ، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی ، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می رساند.